Cuma, Eylül 22, 2006

Hastane Günleri

Teyzem hastalandı. Sürekli ishaldi. En son gaytada pembelik görünce kulaktan dolma ilaçlarla bunu geçiremeyeceğini anladı ve doktora gittik. Pazartesi günü oturdukları semte yakın özel bir hastaneye gittik. Doktor kontrol etti ve ertesi gün için kolonoskopi yapacağını söyledi. O gün yalnızca bedenen biraz yoruldu. Çünkü teyzem 78 yaşında ve ayak ağrılarından dolayı yanında destekle bile neredeyse sürüklenerek yürüyor. Hastaneye gitmek , gelmek biraz yordu.Tabii ishal de devam ediyor. Kolonoskopi için doktor laktasif(doğru mu yazdım,emin değilim) ilaçlar verdi. Zavallım o gece 10'dan sonra sürekli tuvalete taşınmış. Sabah 9 gibi hastaneye gittik. Bir iğne ile bayılttılar. Bu arada tüm işlemler sırasında ben de yanındayım. Çünkü giyinip soyunmasına falan hep ben yardım ediyorum. Yaşlanınca insanın hareketleri de yavaşlıyor. Bir ayakkabı çıkarmak bile dakikalarca sürebiliyor. Neyse işlem bitti. Doktor önemli birşey olmadığını, iltihap olduğunu ama yine de aklımızda birşey kalmaması için parça aldığını ve biyopsi yaptırmamızı söyledi. Daha sonra da baygın yatan teyzem için " Hastanızı üst kata çıkarın.1 saate kadar ayılmazsa tekrar bu kata getirin" dedi. İyi ki oğlu ve babam yanımızdaydı. Kızdığım nokta, doktorlar herkesin kendileri gibi herşeyi bildiğini sanıyorlar. Eğer ben böyle bir şey yaptıracak olsaydım tek başıma giderdim. Bu durumda ben herhalde o masada ayılana kadar yatmak zorunda kalırdım. Teyzem uzun boylu ve kiloludur. Oğluyla birlikte önce tekerli sandalyeye koyduk. Üst katta da yatağa kollarından ve bacaklarından tutarak ikimiz yatırdık. Neyse 1 saat sonra kendiliğinden ayıldı. Bu yaşa kadar hayatında hiç narkoz almamış. Onu çok etkiledi.Hastanede asansör olduğu için problem yoktu ama evi 3. kat ve asansör yok. Bir sandalyeye koyup, 2. kata anneme kadar taşıdık. Üst kata çıkarmaya artık gücümüz yetmedi. Orada akşama kadar yattı. Ama giderek açıldığı belli oluyordu. Artık iyice açılınca eve gelip doğru banyoya girdim. Üzerimdeki herşeyi kirli sepetine, ben de banyoya. Hastaneye gidip geldikten sonra ben çok kötü oluyorum ya. Herkes benim gibi mi acaba? Kendimi inanılmaz mikroplu, pis,ne bileyim çok kötü hissediyorum işte. Dün de patoloji sonucunu aldık. O da iltihap diyor. Şükür , kötü birşey yok. İlaçları yazıldı. Onları almaya başladı. İnşallah kısa sürede düzelecek.

Kısacası benim bu haftamın neredeyse tamamı hastane köşelerinde geçti. Allah ne eksik etsin ne de muhtaç etsin. Zaten hiç sevmem ne doktora gitmeyi ne de hastaneyi. Uzun bir süre inşallah uzak olur bize.

9 yorum:

me dedi ki...

çok geçmiş olsun teyzene cenebaz.

pınar dedi ki...

geçmiş olsun. ben de hastneleri ve o hastane kokusunu hiç sevmem.

Gün dedi ki...

Geçmiş olsun, ben de senin gibi hastane dönüşü üst baş komple dezenfekte olurum.

allevk dedi ki...

Çok geçmiş olsun, neyseki kötübirşey çıkmamış. ben de hastaneleri hiç sevmem, ne özel hastane ne de diğerleri hepsinde de aynı karmaşık ruh hali yaşanıyor. Allah kimseyi düşürmesin, yolu düşenleri de çabuk kurtarsın.

sumuklubocek dedi ki...

gecmis olsun sevgili cenebaz...
ne yazik ki belli bir yastan sonra kendimiz icin olmasa bile sevdiklerimiz, buyuklerimiz icin tanimaya basliyoruz, doktorlari, hastaliklari, hastahaneleri. sonucta birsey cikmamis olmasina cok sevindim, tekrar cok gecmis olsun!

hayal dedi ki...

Çok çok geçmişler olsun... Kötü birşey çıkmadığına sevindim

Age35 dedi ki...

Geçmiş olsun..

cenebaz dedi ki...

Pru,hoşgeldin ve teşekkürler.
Pınar, ben de nefret ediyorum o kokudan. Bi de eczanelerin kokusundan
Duygu,sağol,şükür önemli bir şey değil.
Gün,sağol.Aynen dediğin gibi dezenfekte oluyorum ben de.
Alev,hoşgeldin. Demin tüm blogunu geriye dönük olarak okudum. Artık izlediklerim arasındasın. Hem ben de (emekli) bankacıyım,biliyor musun? Ve eğer yanlış yorumlamıyorsam, aynı grubun bankasındanız. Pamukbank'da mı çalışıyordun? Ben YKB'deydim.
Miko,haklısın.Aile büyükleri yaşlandıkça, tanışılan doktor,hastalık ve hastane sayısı da artıyor.
Hayl, saÄŸol.
Age35, sana da teşekkürler.

cenebaz dedi ki...

Teşekkür ederim Denizkızım.