Cuma, Ocak 25, 2008

Uzun Bir Yazı


Bu Cuma'nın güzeli benim doğumgünü pastam. Sağolsun, görümcem, eşimin dayısının kızı ve onun kızı el birliği ile hazırlamışlar. Saman tv.deki O.ktay ustadan tarifi. Çok kolay aslında. Kelepçeli kalıbın çevresi r.ulokatlarla çevrilir. Ortasına irmik paketindeki tarife göre yapılan irmik tatlısı pişirilip konur. Üzerine çikolata sos dökülür ve buzdolabında 2-3 saat bekletilir. Sonra üzerine arzuya göre ceviz, fındık, çikolata parçaları, hatta ufalanmış r.ulokatlardan konur. Çıkarırken kelepçe çıkarılıp alt tabanı ile birlikte servis tabağına koyuluyor. Hem pasta gibi, hem hafif bir tatlı. Öneririm. Normalde doğum günlerimizde biz çekirdek aile olarak başbaşa yemeğe gideriz. Fakat bu kez görümcem ille bana yemeğe gelin demiş. O öyle arzu edince ben de kıramadım. Zaten her gece çekirdek aile olarak başbaşa yemek yiyoruz:)) Kayınvalidemler, eşimin dayısının kızı ve teyzesi de vardı. Bana şimdi çok meşhur olan nazar boncuklu kolye ile M&S. dan güzel bir bluz almışlar. Gelelim eşime. Ben uzun süredir LCD tv istiyordum. Eşim ama o ev hediyesi dedi. Oysa özellikle akşamları bazı dizi ve filmleri izlemeyi seven biri olarak benim için en güzel hediyeydi. Neyse eşim tv aldı ama içine sinmemiş, uzuuuun bir aradan sonra bir de çiçek almış gelmiş. Şaşırdım(bunu Şahika söyler gibi okuyun)

O gün öğlende de annemlere gitmiştim. Çarşamba günü evde yayılma ve yeni oyuncağım tv ile başbaşa geçti. Dün görümcem aşure yapıyormuş çağırdı. Ben gittiğim de pişirmişti bile. Hoş, pişirmese de ne yapacaktım , o ayrı ya! Ben olayın süsleme ve yeme kısımlarına dahil oldum. Aşuremi aldım, eve geldim, halamlara tel. ettim. Müsaitlermiş, hop atladım onlara gittim(kurtlu peynir, duramıyo evde) Yolda lisede benden 1 sınıf aşağıda olan ama aynı serviste olup ta samimi olduğumuz bir arkadaşıma rastladım. Liseden 78'de mezun olduğuma göre tam 29,5 yıl sonra karşılaşmışız. Ayaküstü neler yaptığımızdan konuştuk, yine samimi olduğumuz bir abla-kardeş vardı onlardan bahsettik, tel. larımızı aldık ve görüşmek üzere ayrıldık. Daha 10 dakika geçmedi, o bahsettiğimizi söylediğim abla-kardeş ikilisinin kardeşini gördüm bu kez. Sen görme görme 30 yıl sonra aynı gün ve 10 dakika ara ile ikisini de gör. Rastlantının böylesi. Biri bana kamera şakası falan yapmamıştır, di mi? Onunla da ayaküstü muhabbet,tel. alışverişi. Sonra halam ve kızlarla muhabbet. Akşam tembel işi hemen bir köfte kızart, yanına pilav. Ha, bu arada halamlardan ayrılırken tam kapıda arkadaşım aradı, bugün için buluşalım dedi. Ona da tamam dedim. Bugün de onunla bütün gün beraberiz. 11.30 gibi buluşucaz.

Yarın sabah görümce-kayınvalide- dayı kızı grubu bende kahvaltıda. Akşamüzeri, yarın için biraz bir şeyler almam lazım. Yarın akşam ise bir başka arkadaşa oturmaya gidicez. Çocukların okulları, dersaneleri, ÖSS hazırlık derken pek fırsat bulup görüşemiyorduk. Pazar inşallah ayaklarımı uzatır, dinlenirim. Saat 13'de Acil Servisi seyrederim, umarım.Pazartesi günü kardeşim İstanbul'dan geliyor. Akşam annemde yemekteyiz. Çok özledim onu. Doğum günümde beni aradı ama d.günüm için değil, başka bir şey için. Ben de bugün bi şey daha vardı, düşün bakalım deyince hatırladı ama kerata (40 yaşında koca herif de işte benim için hala kerata olacak kadar çocuk) öyle laflar etti ki, beni bankada sıra beklerken(o sırada bankadaydım) ağlattı . Kardeş bambaşka ya.

Neyse, uzun süredir bu kadar uzun yazmamıştım. Bu sabah eşim ihaleye yetişmek için erkenden (Sabah 6 gibi) yola çıktı. Ben de artık uyandım, hem de bugün arkadaşımla buluşucam, post yazmaya zaman kalmaz deyip uyumadım, b.sayar başındayım. Bakın ne fedakar bir insanım. Siz sevgili okurlarımı güzel yazılarımdan mahrum bırakmamak için güzel uykumdan feragat edip(Bülent Ersoy gibi ağdalı bir dil kullanıyorum)sabahın köründe b.sayar başındayım. Sizlerden için hiç bir fedakarlıktan kaçınmıyoruz. Değerinizi anlayın yani:))

Herkese güzel, bol eğlenceli, bol dinlenceli bir hafta sonu tatili diliyorum.

14 yorum:

Hayatta Giderken dedi ki...

yeni yaşın kutlu olsun!!!! sağlık ve mutlulukla geçsin..
2008 yılı buluşmalar yılı herhalde.. Bu aralar bende yıllardır görmediğim, haberini alamadığım arkadaşlarımla rastlaşıyorum... Ne güzel oluyor.
Sevgiyle kal..

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Dogum gunun kutlu olsun! TV'yi bizde de kocam istedi diye aldik, ben cok ceryan yiyormus diye, itiraz ediyordum aslinda :(

cenebaz dedi ki...

Yeşimcim,, sağol.Ne güzel sen de eski arkadaşlarını görmüşsün. O günleri hatırlamak güzel oluyor

cenebaz dedi ki...

Alp&Ege'nin annesi, teşekkürler. Bak ben bu fazla ceryan harcama olayını bilmiyordum. Gerçekten mi?

pınar dedi ki...

bak kardeş dedin beni can evimden vurdun çenebaz. keşke bi kardeşim olsaydı. 2. çocuk istemiyorum ama sırf yağmur da benim gibi olmasın diye düşünebilirim ilerde.
benim doğduğum yıl liseden mezun olmuşsun:P
lcd tvyi güle güle kullanın. öpüyorum.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Kardeş bambaşka birşey. Üç tane kardeşim var, keşke bir üç tane daha olsaydı dediğim çok olmuştur. Sevginiz muhabbetiniz bol olsun, daim olsun. Pasta harika görünüyor. Bu vesileyle doğum gününüzü bir kez daha kutluyorum efenim. Keşke sahnede bişeyler yapsaydık be gülüm.:)

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Kocam brosurunde özellikle inceledi ama yazmiyordu, hatta bunun bir pazarlama taktigi olduguna karar verdik...Bizimkinin cözumu, TV calisirken evdeki peteklerden birini kapatmamiz :)))...Elektrikle isiniyoruz da...Cunku TV de cok isi veriyor, bu da en basit kaniti ceryanin gumbur gumbur gidisinin...Yani seyretmedigin zamanlar kapatmaya calis, Tv herdaim aciktir bilirsin evlerde...

cenebaz dedi ki...

Pınarcım, benim oğlum da tek. Kardeş iyi de, evlat daha da iyi. Eğer bakacak insanın varsa hiç düşünme doğur.
Bu arada dinazor olduğumu bir kez daha hatırlattığın için teşekkür ederim:))

cenebaz dedi ki...

Fikrişim, kardeş gerçekten çok güzel. Ve ben abla olduğuma daha çok seviniyorum. Onu korumak, kollamak çok hoşuma gidiyor.

cenebaz dedi ki...

Alp&Ege'nin annesi, ben zaten (haftasonu hariç) gündüzleri pek evde durmadığımdan tv. de açık olmuyor. Evhamlı olduğumdan da evden çıkarken tv.yi asla stand by pozisyonunda bırakmam, kapatır çıkarım. Ama büyük ekranda film izlemek çok güzel oluyor yahu!

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Doğumgünün kutlu olsun, nice sağlıklı yaşlara...
Pastan fevkaladeninde fevkinde :) gözüküyor, afiyet olsun.
Ne güzel işte, gez istediğin kadar en iyisini yapıyorsun. Kardeş çok çok kıymetli benim içinde, hele şimdi kardeşim birde hamile, inan sanki benim kızım gibi geliyor bana :) Böyle düşünüyoruz ama çocuğumuzada cesaret edip bir kardeş yapamıyoruz :)

cenebaz dedi ki...

Böğürtlengözün annesi, kardeşini de sizi de kutlarım. İnşallah sağlıkla doğum yapar,, bebecik de sağlıklı olur. Çalışırken 2. bebeğe karar vermek zor oluyor, haklısın. Gözü karartmak lazım.

Unknown dedi ki...

Öncelikle doğum günün kutlu olsun geçikmeli olarak,nice yıllara umarım ailenle,hediyelerin çok güzelmiş televizyon çiçek daha ne olsun :)
ama kardeşinin telefonda dedikleri ömre bedel değilmi)sevgilerle..

cenebaz dedi ki...

Elçince, teşekkürler. Evet en güzeli kardeşimin hediyesiydi:))