Çarşamba, Ocak 30, 2008

Kızgınım



İkisi bir arada yakışmıyor bile:(( Öncelikle çok kızgınım, üzgünüm, sıkkınım, karmakarışık bir ruh hali içindeyim. Ama tamamı olumsuz duygulardan oluşan bir ruh hali. Hani hep böyle sıkkınsınızdır, güzel bir şeyler izlerken ya da yaparken bile içinizde bir sıkıntı,bir karamsarlık vardır. O durumdayım. Bu işin üniversite ile sınırlı kalmayacağını herkes biliyor ama başını kuma gömüp, bilmezden gelmeye çalışıyor. Şükür ki bazıları istemeden fikirlerini zikrederek nihai amaçlarını açıkladılar. Bunun hakla, hukukla, eğitim ve insan özgürlüğü ile alakası yok. Bu tamamen ülke rejimini değiştirmek için atılmış sinsice bir adım. Kimse aksini iddia etmesin,yalan olduğunu herkes biliyor. Bugün üniversite, yarın lise, sonra ilköğretim, sonra da Çarşamba'daki o 3 yaşındaki kız çocuğu gibi bebeler. Kamusal alan, özel alan derken tüm ülke İran oluvermişiz.

Bakın Kuran'ı okudum. Yalnızca tek bir surede ve tek bir ayette kadınların ziynet yerlerini örtmeleri gerektiği yazıyor. Ne zamandan beri kafamız ziynet yeri. Üstelik Latife Tekin'in allah saçımızı örtmemizi isteseydi bizi kel yaratırdı sözüne şiddetle katılıyorum. Bunlar dinin içini boşaltıp tamamen şekilciliğe kaçıyor ve dolayısıyla halkı kutuplaştırmaya çalışıyorlar. Laiklik ne zamandan beri dinsizlik? Sen bunca yıldır bu ülkede dinini yaşayamıyormuydun da şimdi yaşayacaksın?

En güzelini dün benim canım ilkokul mezunu babam söyledi: Erkekler bunları tahakküm altına almaya çalışıyor, bu kızlar da onlara alet oluyor. Onlar böyle adamlara layık o zaman.

Defalarca yazmışımdır ama yine yazıcam. Seni insan yerine koymayan, 2. sınıf vatandaş sayan, her türlü hak ve özgürlükten yoksun bırakacak bir düzeni kadın olarak kendin destekliyorsan , diyecek lafım yok, boşuna okumuşsun. Sadece öğretim görmüşsün, eğitim değil, kafanı çalıştırmayı öğrenmemişsin sevgili hemcinsim.

Sanıyormusun ki olay bununla kalacak. Seni maşa yaparak getirmek istedikleri rejimi bir incele de gör bakalım neler kaybedeceksin. Yok öyle hem başörtüsü takarım ama hem de Cumhuriyet'in bana verdiği kazanımları kulllanırım.Sonuçta amaçları Cumhuriyet'i yıkmak olan insanlara elinle yardım ediyorsun. Nene Hatunların, Kara Fatmaların kemiklerini sızlatıyorsun. Onlar Kurtuluş Savaşına bizleri karanlıktan çıkarmak için erkeklerle omuz omuza katıldılar.

Çok öfke doluyum, hırsım geçmedi, geçemez, hepsine. RTE'ye, o sıktırbaşlara, hükümete, düşen oylarını yükseltmek için RTE ile ortaklığa giren MHP'ye

Allah sonumuzu hayır etsin.

Not:Yoruma kapattım bu yazıyı. Kimseyle polemiğe girmek istemiyorum tamamen bir iç dökmedir bu yazı.