Çarşamba, Nisan 11, 2007

3 x 3 'lük Yeni Bir Sobe

Mutfak Robotu sobelemiş beni. Gerçi her zamanki gibi foto koyamıyorum ama tariflerimi verip cevaplarıma geçeyim.

Fındıklı Kek
Malzeme: 200 gr dövülmüş fındık ya da ceviz
200 gr eritilmiş margarin ya da tereyağı
200 gr un
200 gr şeker
4 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Önce yağ ve şeker çırpılır. Yumurta eklenir. Daha sonra elenmiş un, k.tozu ve vanilya eklenip çırpılır ve en son fındıklar eklenir. Yağlanmış kalıba dökülüp, 175 derece fırında 40-45 dakika pişirilir. Ertesi güne daha güzel oluyor.

Bu kek: Fikrişe,Renklere ve Çiçeklibahçeye gitsin.


Fırında Kabak
Malzeme: 1 kg. kabak
1 büyük soğan
1 demet dere otu
7-8 diş sarmısak
2-3 domates
tuz, karabiber,nane, zeytinyağı

Kabakların kabuklarını kazıyın. Sonra küp küp doğrayın. Derin bir kaba koyun. Üzerine soğanları iri iri doğrayın. Dere otunu kıyın. Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın. Sarmısakları soyup, ikiye bölüp ekleyin. Tuz, karabiber, nane ve bir çay bardağı kadar zeytinyağını ekleyip güzelce harmanlayın. Yağlanmış borcama dökün. Kabak kendi su saldığından 1 çay bardağı kadar su da ekleyip 200 derece fırında kabaklar yumuşayana kadar pişirin. (yaklaşık 45 dakika) Bu arada fırına vermeden önce borcamın üzerini alüminyum folyo ile kaplayın. Kabaklar yumuşayınca folyoyu alıp, kabakların üzeri kızarana kadar 10-15 dakika daha pişirin ve fırından çıkarıp soğumaya bırakın. Bu yemeği sıcak, ılık, soğuk her türlü yiyebilirsiniz. Ayrıca sade yiyebileceğiniz gibi üzerine sarmısaklı yoğurt döküp de yiyebilirsiniz.

Bu yemek te Mutfak Camı Burcu'ya, Asortik Krep'e ve Sümüklüböceğe gitsin.


Fırında Hamsi

Malzeme: 1 kg. hamsi(aslında sardalya da olabilir)
Yarım demet maydanoz
Yarım paket galeta unu
Bir kaç parça margarin

Balıklar fileto şeklinde ayıklanır, yani başları, kuyrukları ve kılçıkları çıkarılır, yıkanır. Maydanoz ve galeta unu birlikte robottan geçirilir. Balıklar ile bu yeşil unumsu karışım güzelce karıştırılır. Borcam yağlanır, Balıklar düzgün bir şekilde içine sıralanır. Enson kalan galeta karışımı üzerlerine dökülür. En üste fındık büyüklüğünde bir kaç parça margarin konur. 150 derecede en fazla yarım saatte pişiyor. Yalnız yanına bira zorunlu , ona göre:))

Bu hamsi de Pınar'a, Kurunane'ye ve Annelog'a gitsin.

Gelelim diğer sorulara;

1.1 Daha önce yaşadığınız 3 şehir
İzmir:Doğduğum büyüdüğüm ve 1 yıl dışında hiç ayrılmadığım şehir. Umarım burada da ölürüm
İstanbul: İlk yıl ünüversiteyi kazanıp gittiğim, 1 öğrenim yılı boyunca kaldığım sonunda yapamayıp döndüğüm yer. Yok, ben almayayım kalsın. Çok güzel olabilir ama çok yorucu.
Aslında başka uzun süreli yaşadığım bir yer yok. Eşim askerdi ve oğlum doğmuştu. Oğlum 1,5 aylıkken yanına Malatya'ya gidip 1,5 ay orada kalmıştık. Sonra da
tezkeresini almıştı ve birlikte İzmir'e dönmüştük. Sayılır mı ki bu şimdi?
1.2 Tatil için gittiğiniz, gördüğünüz ve önermek istediğiniz 3 yer
Çeşme:Yalnızca yazlık orada diye değil, yazlığımız olmadan önce de gittiğimiz yer. Bekarken Bodrum iyi olabilir ama çocukla olunca daha düzenli yerler iyi oluyor. O yüzden Çeşme'yi kesinlikle öneririm.
Rodos: Sahilleri aynı Didim- Altınkum'a benzeyen bir yer. Belki ilk yurtdışı seyahatim olduğundan bayılmıştım. Yazın gitmenizi öneririm.
Prag: Kesinlikle ilkbaharda gidilmesi, nehir turu atılması, geceleri sokakları
arşınlanması gereken, tarih dolu müthiş bir yer.
1.3 Yaşamak istediğiniz (görmediğiniz olur) 3 şehir
İzmir: Zaten oradayım, şükürler olsun.
Diğer seçenekleri ben yaşamaktan ziyade gezmek olarak yorumluyorum ve diğer 2 şehir olarak Roma ve New York diyorum.

2.1 Şu an ki mesleğiniz nedir?
Emekli, çok komik. Böyle meslek mi olur, di mi? Aslında bankacıydım. Çok sevdim,hala seviyorum. Özellikle ihracat bölümünü. Kolay değil, 20 yıl. İnsanın kanına işliyor. Belki bunda genellikle iyi insanlarla çalışmamın da etkisi olmuştur.
2.2 Dünyaya yeniden gelseydiniz , hangi mesleği yapmak isterdiniz?
Yine bankacı olabilirim. Ya da İngilizceyi kullanabileceğim her iş. Ama rehberlik
falan değilde, mesela spontane tercümanlık, heyetlere çevirmenlik gibi.
2.3 Kesinlikle ben yapamazdım dediğiniz meslek nedir?
Öncelikle cerrahlık. Kan tutmaz beni ama iyilik için bile olsa kesemem kimseyi.Bir de ticaret. Biz alışmışız ay başında belli bir para almaya. Belirsizlik beni mahfeder. Bir de çek ertelet, Alininkini Veliye, Velininkini Aliye, aaaa bana gelmez böyle katakulliler.

3.1 Yaşam felsefenizi oluşturan sözlerden biri
Biraz kaba olacak ama " Kurda sormuşlar ensen niye kalın, kendi işimi kendim görürüm de ondan " demiş. Ama burdan şu sonucu çıkarmayın;Kimseye de yardım etmez. Asla. Kim isterse hemen koşarım. Ama huy işte, ben birilerinden bir şey istemeyi sevmiyorum. Sonuna kadar her şeyi kendim halletmeye çalışırım.
3.2 Bir kitaptan alınan çok sevdiğiniz bir cümle veya paragraf veya bölüm
"İntihar etmeyeceksek içelim bari!"
En sevdiğim yazarlardan biri olan Adalet Ağaoğlu'nun "Bir Düğün Gecesi" romanının ilk cümlesi, sanırım kitapseverler arasında en fazla bilinen cümle de aynı zamanda.
3.3 Çok sevdiğiniz bir şiirin bir parçası
Orhan Veli'yi çok severim. Özellikle de o kısa şiirleri; bir değil 2 tane yazdım aşağıya

Bekliyorum,
Öyle bir havada gel ki
Vazgeçmek mümkün olmasın


Baka kalırım giden geminin ardından;
Atamam kendimi denize, dünya güzel
Serde erkeklik var, ağlayamam

Sobelediğim arkadaşlarım. 3 gün içinde sobeye cevap vermeniz lazım. Bu bir. Bu sobenin ilk şartı, bu. 3 yemek tarifi yazacaksınız. Bu iki. Yemek tariflerine isterseniz foto koyabilirsiniz(ben malum koyamıyorum). Her yemekle de 3 kişiyi, toplamda 9 kişiyi sobelemeniz lazım. Bu da üç. Hadi bakalım kolay gelsin
.

16 yorum:

fikriminincegülü dedi ki...

oy oy zor sobeymiş bacı bu. şimdi benim kafa karışır. bi lokma aklım vardı, o da gidecek şimdi.:))) en kısa zamanda bacım ne dimek, sen istersin de yapmaz mıyım?

Mutfak Robotu dedi ki...

Cenebaz,
Benim gibi fanatik İzmirli olarak "İzmir de İZmir" demişsin :)

Keyifle okudum...

renkler dedi ki...

Çenebazcığım, kekin nefis olmuştu ellerine sağlık. Beni de hatırladığın için teşekkür ederim canım...

kurunane dedi ki...

of yaa elim değmeden hazırlanmış bir hamsiye asla hayır demem. yanında birayı ben içmezsem de kocamcım içse benim yerime olurmu?

ayıptır söylemesi alkol, sigara, kahve, kola, çay gibi şeylerden hiç tüketmem de. arkadaşların dediğine göre ben niye yaşıyormuşum :)) naapayım ot statüsünde yaşamaya çalışıyorum işte:))

aaa dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
aaa dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
aaa dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
aaa dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
cenebaz dedi ki...

Fikrişim, bunlar senin için çocuk oyuncağı. Her gün yazdıklarından ne fartkı var? Bekliyom, ona göre:))

9:13 AM

cenebaz dedi ki...

Mutfakrobotum, İzmirli olup ta fanatik olmayanı çok azdır. Zaten buranın tadını alan bi daha vazgeçemiyor.

9:13 AM

cenebaz dedi ki...

Renklerim, bekliyoruz cevaplarını:))

9:14 AM

cenebaz dedi ki...

Kurunanecim, olsun, sen de hamsiyi sade ye. Yalnız ben de sana bir anımı anlatayım bu konu ile ilgili. Bankaya başladığım ilk aylar. Diğerleri en az 5-6 yıllık Amirim bayansa 15 yıllık falan. Tükettikleri çay-kahve ve sigaranın haddi hesabı yok. Bende ise tık yok. Hala da sigara, kahve içmem, çayı günde 2-3 fincan tüketirim. Neyse, o hanım bana dedi ki " Böyle olmaz. Hayat böyle geçmez. Bir alışkanlığın, aşırılığın olmalı" demişti. Gerçi ben bu sözünü uygulamadım. Üstelik emekli bilem oldum. Yani kısaca içmemek otluk değil, tamamen bir tercih. Ben de alkolik değilim kız. Öyle evde falan koca kişisi de içmediğinden yalnız başıma içmem. Eğer akrabalar ve arkadaşlarla birlikte yemekteysek ya bir bira ya da 2 kadeh şarap. Fazlası zaten uyutuyor beni.

pınar dedi ki...

çenebaz hamsi için teşekkür ederim:) 3 günü beklemeden cevapladım sobeni.

Age35 dedi ki...

Eh tabi yazmaya yazmaya unutulduk...=((

cenebaz dedi ki...

Pınarcım, ellerine sağlık. Bravo valla, çocuk, ev, okul üçgeninde bir de sobeyi cevaplamışsın. Ben şimdi doktor işi için çıkıyorum, öğleden sonra okuyacağım tüm blogları.

cenebaz dedi ki...

Age'im 35'im , her gün girip bakıyorum bloğuna ama 9 Marttan beri bir hareket yok. Üstelik o postta çok yoğun olduğunu yazmışsın, bu kadar iş arasında bi de ben iş çıkarmayayım dedim. Sen de yaz ama bi şeyler artık, özlettin kendini:)) söz ilk sobe de seni sobeliyorum.