Pazartesi, Ağustos 18, 2008

İç Döküş


Çoookk uzun zaman olmuş yazmayalı. Aslında hala da içimde yazma hevesi pek yok ama bu sıcak öğleden sonrasında hadi bi şeyler yazayım bakayım, belki yazmaya başlayınca arkası da gelir diye düşündüm.

Son postta yazmıştım, kardeşimin hastalığı nedeni ile 2 kez İstanbul'a gittim. Yanında olmak iyiydi, hem kardeşime destek oldum, hem de gözümle gördüm. İnsan uzakta olunca farklı şeyler düşünüyor. Annem-babam ve tüm sülale , hiç kimse hiçbir şey bilmiyor. Uzaklığın belki de tek yararı bu. Annemlere kardeşimin yaz okulundaki görevi nedeni ile bu yaz İzmir'e gelemeyeceğini söyledik. Annem çok bozuldu (malum annelerin oğullarına farklı bir düşkünlükleri vardır), babamsa ekmek parası, napalım dedi ve kabullendi. Bir şekilde kulaklarına gider diye de sülaleden hiç ama hiç kimseye söylemedik. Hatta annem şüphelenmesin diye 2. gidişimde Ankara'ya gidiyorum yalanını söyledim. Sağolsun eşim ve oğlum da bana bu konuda destek oldular. Şimdi 1 Eylül'ü bekliyoruz. O tarihten sonra tekrar tetkikler falan yapılacak. İnşallah çok çok iyi sonuçlar alıp, bu derdi başımızdan def edeceğiz. Kardeşimin doğumgünü 14 Eylül. Hep duam o gün 2. kez doğması, iyi haberler almamız.

Bu elbetteki benim için en ama en önemli dert, diğer hiç bir şeyle kıyaslanamaz bile ama bir diğer sıkıntımız da teyzemin taşınması idi. Daha önce yazmıştım, evlatları yüzünden evini sattı, 80 yaşında kiraya çıktı diye. Elde kalan çok az bir parayı da bana verdi, bankaya yatırıp oradan en azından faizle kirayı karşılayayım diye ama küçük oğlu ona da rahat vermiyor. Para tırtıklana tırtıklana artık kirayı da karşılamaz hale geldi. Buna rağmen ne iş bakıyor oğlu, ne bir hareket gösteriyor. Üstelik huyu bile değişti. Daha önceleri annesine sevgi dolu olan bu çocuk şimdi para için annesine çok sert ve kaba davranıyor. Teyzem bir ara rahatsızlandı, İzmir'e gelip 1 ay kadar annemde kaldı. Annem yeğenininin ablasına yaptıklarını gördükçe nasıl kahroluyor, anlatamam. Ama teyzem oğluna toz kondurmuyor, o ayrı. İş bulamıyormuş, çok şanssızmış, vs. vs.

Kısaca bu yaz pek tatsız tuzsuz geçti benim için. Bu yıl hemen geçsin istiyorum , sanki her şey 2008'den kaynaklanırmış gibi. İşte insan dara düşünce böyle abuk sabuk düşünceler geliyor aklına.

Oğlum bu yıl son sınıf, ÖSS'ye hazırlanmaya başladılar bile. Ağustos başından beri haftada 6 gün dersaneye gidiyor. Haftaiçi dışında cumartesileri de ders var. Her sabah 6.30'da kalkıyoruz. 7.30'da evden çıkıyor. Saat 15.30'da ders bitiyor, 8 saat ders görüyorlar. Umarım uğraşlarının sonucunu alır. Ha, ama eşimle karar verdik. O elinden geleni yapsın, ama puanı düşük olur ve dandik bir bölüm olursa özel üniversiteye göndereceğiz, tabii İzmir'de. İzmir dışına maddi olarak yetişemeyiz ama İzmir'deki özel üniversite fiyatları neredeyse kolejlerle aynı . İstanbul'daki pek çok özel lisenin fiyatından bile ucuz. Tek evlat, onu da okutamayacaksak, niye çalıştık onca sene? Zaten kardeşimden beri bana bi adam sendecilik geldi. Herşey gittiği yere kadar, fazla kasmanın alemi yok, çünkü yarın ne olacağımız belli değil.

Biliyorum, bu güzel yaz günlerinde biraz iç karartıcı ve kasvetli bir yazı oldu ama içimi buraya da dökmezsem çatlayacağım. Sürekli rol yapmaktan, İstanbul dönüşlerinde bana kardeşimi soran herkese yalanlar dizmekten, sahte gülücüklerle, neşeli neşeli sahte maceralar anlatmaktan yorgun düştüm.

Resim mi? Ne alaka diyorsunuz, buraya benim ve kardeşimin resmini koyamazdım ama baktım g.etty'de bize en uygun(sarı kız ve kara oğlan- üstelik kız pek bi anaç sarılmış kardeşine) resim buydu. Canım böyle bir resim koymak istedi buraya, öyle işte. Görüşmek üzere...

17 yorum:

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Sevgili Cenebaz,
Zor donemlerden geciyorsun
Bazen yasamımızda olur boyle donemler.
Biraz daha sabır.
Umarım sevgili kardesinin saglıgı beklenen guzel haberlerle mujdelenir size, saglık cok onemli.

Yasamındaki ümitlerinin seninle olmasını diliyorum.
Umarım tez vakitte atlatırsınzı bu gunleri...

sevgileirmle,

Figen Karavaş

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

kardeşin doğum gününde yeniden doğmuş gibi olsun inşallah.

teyzenin durumu da üzücü gerçekten. evladın da hayırlısını versin Allah..

bu günleri de kolayca atlatmanız dileği ile, sevgiyle kal..

cenebaz dedi ki...

Figencim, sağol. Ben de bu kötü günleri atlatmayı 4 gözle bekliyorum,her gecenin bir sabahı var umuduyla...

cenebaz dedi ki...

Yalnızlar Kraliçem, iyi dileklerin için sağol. İnşallah her şey dediğin gibi olur...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Çenebazım, inşallah kardeşinin iyi haberlerini alıp burada hep beraber sevineceğiz. Tertemiz, güzel sonuçlar çıkar umarım.

Delikanlı da iyi bir yer kazanıp güzel yerlere gelir umarım. Onların emekleri boşa çıkmasın, tabii bizim de.

Bu sıkıntıları çabucak atlatıp o neşeli cıvıl cıvıl hatun olacaksın yeniden. Eminim ben.

Sevgiler en büyükünden...

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Kardeşinin 14 Eylül de 2. kez doğum haberini bende dörtgözle bekliyorum. Eminim çok güzel haberler vereceksin hepimize...

cenebaz dedi ki...

Fikrişim, tüm iyi dileklerin için sağol. İnşallah hepsi olur bunların ama öncelikle kardeşim sağlığına kavuşsun da gerisi nasılsa bir şekilde hallolur.

cenebaz dedi ki...

Böğürtlengözün annesi, inşallah 14 Eylül'e bile kalmadan alırım o güzel haberleri de sizleri de buradan haberdar ederim. Bi de bu haftası var kardeşim, yoğun bir tedavi gördüğü. O da iyi geçer inşallah. Desteğin için sağol, herkes sağolsun.

denizanasi dedi ki...

çok geçmiş olsun..inşallah güzel haberler alırsın

Banu dedi ki...

Umarım kardeşin tümüyle iyileşir, kardeşine annelik yapmış biri olarak bunun seni ne kadar üzdüğünü tahmin edebiliyorum. Çok çok geçmiş olsun.

Anne Böcük dedi ki...

çenebazcım kardeşine acil şifalar diliyorum. müjdeli haberlerle yazarsın umarım bir sonra ki yazını.

cenebaz dedi ki...

Denizanası, çok teşekkür ederim:))

cenebaz dedi ki...

Banu, evet kardeşime karşı ben de çok anaçtım, hoş hala da öyleyim. Teşekkür ederim.

cenebaz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
cenebaz dedi ki...

Anne böcüğüm, teşekkür ederim. Umaım iyi haberler vericem, ben de en çok bunu istiyorum.

Elçince dedi ki...

Umarım kardeşinin sonuçları şahane ötesi çıkar,okurken hiç sıkılmadım senden haber almak güzeldi,oğlunada zihin açıklığı diliyorum ve bol şanslar diliyorum tüm yavrularada..sevgilerimle..

cenebaz dedi ki...

Elçincim, tüm iyi dileklerin için sağol. İnşallah her şey senin yazdığın gibi olur:)