Pazartesi, Kasım 28, 2005

Basit bir tatlı

Klasik bir Pazartesi sabahı.Ev ahalisi işine-okuluna gitti.Ben de küçük tepsime kahvaltımı ve çayımı koydum ve bilgisayarın başına geçtim.TV'de de Powertürk açık,radyo niyetine arka fonda tıngırdıyor.Önce itiraf.com,ardından hurriyetim.com ve bloglar.

Cumartesi günü yağmur göz açtırmadı ama dün müthiş güzel,güneşli ve ılık bir hava vardı. Sanki ilkbahar gelmiş gibiydi.

Cuma günü bana çok yakın oturan büyük halama gittim.Üç halam var benim.Hepsi ile de çok yakın oturuyoruz.Bu halamın 2 kızı var. Evlenmediler. Kısmet.Onlarla muhabbeti severim.Bu ziyarette bir tarif verdiler.Haftasonu hemen denedim.Hatta alt komşuma da verdim. Herkes çok beğendi.

Henüz dijital bir fotoğraf makinam yok.O yüzden resmini çekip ,yayınlayamıyorum ama bu basit tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum.

SU MUHALLEBÄ°SÄ°

1/2 su bardağı un
1/2 su bardağı buğday nişastası
1 su bardağı su
5 su bardağı süt(Yaklaşık 1 lt)
1,5 su bardağı tozşeker(eğer daha tatlı olsun derseniz şeker miktarını arttırabilirsiniz)

Muhallebiyi pişireceğiniz tencereye un ve buğday nişastasını koyup 1 su bardağı su ile iyice eritiyorsunuz.Sonra üzerine şeker ve sütü koyup orta ateşte pişiriyorsunuz.Pişince ocaktan alıp
mikserle 1-2 dakika karıştırın.Sonra büyük bir borcama döküp istediğiniz gibi süsleyin.Ben üzerini dövülmüş ceviz,nar ve hindistan cevizi ile süsledim. Buzdolabında bekletip daha sonra kare kare kesip servis yapabilirsiniz.

Eğer malzemeleriniz varsa 10-15 dakikada oluyor.Güzel ve pratik.Deneyin derim.Şimdiden afiyet olsun.

Herkese iyi haftalar

Hiç yorum yok: