Cumartesi, Ocak 15, 2011

Bugün

Hep hastalık haberleri ile sıktım canınızı. Biraz bu havadan çıkalım. Çok önceden kararlaştılmış bir gün vardı bende bugün. Dünden tatlıyı yapıp, böreği hazır etsem de hem böreğin pişirilmesi hem de salatanın yapılışı bugüne kaldı. Sabah evde oğlum, eşim, kahvaltı, etrafı toparlama, bunları pişirme derken motor takılı gibi dolanıp durdum evin içinde. (Motor nerene takılıydı diye sormayın sakın ) Bu günde de diğer bankacılar toplantısı gibi yiyecek sayısını 3 çeşitle sınırlandırmıştık. 1 tatlı, 1 tuzlu ve 1 salata. Hatta ben önermiştim, herkes kabul etmişti. Salata olarak kuskuslu yeşil mercimek salatası yaptım Tarif , yine bizim bankadan çok eski bir arkadaşımızın eşi olan Lezzet-i Mekan Serpil'in bloğundan.Bire bir aynen yaptım, 2 ölçü olanından.

Tuzlu olarak da perşembe günü gittiğimiz arkadaşımız Nurcan'ın bize yaptığı böreğin aynısını yaptım. Baktım bloglarda duşlu börek diye geçiyor adı. Yufka eritilmiş margarinle yağlanıp 6'ya bölünür.. Geniş kenarına hazırlanan iç malzeme konur. Yuvarlanır. Tüm yufkalar sarılınca su dolu tepsiye konup 10 dakika bekletilir. Sonra kağıt havlu serili tepsiye alınır.Bir 10 dakika da böyle bekletilir. Daha sonra yağlı kağıt serili tepsiye dizilip üzerlerine yumurta sarısı sürülür. Ben yarısını peynirli, yarısını kıymalı-patatesli yaptım. Üzeri çörek otlu olan kıymalı, diğer peynirli.
Son olarak ta tatlı kısmı için tiramisu yaptım. Bu tatlının hem tadını hem de kolaylığını seviyorum. Hem bir gün önceden yapıldığından zamandan da kazanıyor insan.

8 arkadaştık. Muhabbet ettik, dertleştik, tabi mamalarımızı yedik. Kafaları dağıtmış olduk. Güzel bir gün geçirdik.

6 yorum:

pie kurabiye dedi ki...

ooohhh.Şahane olmuş desene.içinize sinsin(İzmir'li deyimiyle)Biz de bgün evdeki bütün ilaçları toplayıp Seferihisar'daki bakımevine götürdük.Çok sevindi oranın sahibi.Tabii biz de sevindik.Boğazın iyileşti mi bu arada?

Çınar dedi ki...

Ohh sefanız olsun. Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar.

Sevgiler

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Çenebazım mareşalim:) Ellerine kollarına sağlık canım. Bence de içinize sinsin. Tekrarını nasip etsin. Sevgiler..

cenebaz dedi ki...

Petekçim, çok güzel bir şey yapmışsın, bravo valla sana. Boğazım daha iyi ama ilaçlara devam.

cenebaz dedi ki...

Çınarcım, sağol.

cenebaz dedi ki...

Serabım, Gülazerim:))Sağolasın.